Chaos is orde die nog moet worden ontcijferd ( Jose Saramago )

Werkwijze

De werkwijze brengt twee skills samen en leert je hoe je daar gebruik van kunt maken.

De eerste skill is organiseren.

Op je werkplek pakken we zowel de papieren als de digitale stapels aan. We zorgen dat je aan een opgeruimd bureau kunt werken en lopen je mailbox door.

Maar, organiseren is meer dan alleen opruimen. Bij deze praktische aanpak geef ik suggesties hoe je de werkstromen kunt inrichten.

We richten je e-mailprogramma opnieuw in, zodat je de e-mails overzichtelijk bewaart op de juiste plaats.

Waar mogelijk automatiseren we de verwerking van e-mail.

We kijken naar de papieren werkstroom. Kan deze verminderd worden? Is een andere archivering een oplossing voor de stapels?

De tweede skill is timemanagement:

We ontwikkelen een werkwijze die bij jou past aan de hand van bekende en minder bekende timemanagementsystemen, waaronder Getting Things Done van David Allen, 7-Habits van Stephen Covey en Het nieuwe werken.

We kijken naar agendabeheer, planning, to-do lijstjes en projecten.

Resultaat

Het resultaat is een georganiseerde werkwijze die aansluit bij jouw voorkeuren en functie. Een eventuele – door het bedrijf voorgeschreven – werkwijze wordt hierbij meegenomen.